Direktlänk till inlägg 19 februari 2015

Del 1 - Fortsättning

Av doldsanning - 19 februari 2015 10:13

Det krävs endel tänk ifrån min sida nu när jag ska försöka att skriva så detaljerat och minnesvärt som möjligt.. Jag har ingen direkt tidsuppfattning när det gäller hur lång tid det tog emellan vissa händelser.

Men i vilket fall, den gången Emil skrev så lämnade Glenn lägenheten och det tog någon dag eller dagar innan han svarade mig. Nu fick jag se hans svartsjuka, och det var väl ett bevis på att han faktiskt tyckte om mig?..
Han kom tillbaka så småningom och jag fick förklara mig. Sa även att jag hade sagt upp min & Emils kontakt. För att göra Glenn trygg och få honom att lita på mig.

Jag har i fråga aldrig direkt ljugit för honom. Jag var aldrig beredd på att ljuga och riskera att sanningen skulle komma fram, så jag var 98% ärlig. Dom 2% var min extremt hemliga kontakt med Emil. Emil hade en väldigt stor plats i mitt hjärta, och vi hade en bra och ärlig relation. Inte bara för att vi hade sex då och då utan för att vi kunde i stort sätt prata om allt. Så jag var inte beredd på att offra någon som ligger så nära mitt hjärta.
Jag kunde gott få ha något för mig själv.

Insåg ganska snabbt i mitt och Glenns konstiga förhållande att det bara var vi, jag hade tappat bort mig och han var min enda trygghet.
När jag inte var med honom så satt jag uppe om nätterna, hög på amfetamin, eller hög och hög. Jag hade intagit preparatet och det höll mig vaken i dygn...
Jag mer eller mindre väntade tills han skulle komma till mig igen när vi hade skiljts åt.
Hade ingen vidare kontakt med familjen eller någon annan närstående..

Någon vecka eller så gick och det var väl dåligt emellan oss då han inte litade på mig, det var oerhört viktigt för honom att lita på mig. Som jag gång för gång förklarade för honom att han kunde. Jag la upp precis alla jävla kort som fanns! För jag ville verkligen bevisa för honom att jag inte alls är någon lögnare som han påstod mig vara..
Vänner som känner mig för den jag är visste att jag är väldigt pålitlig, och det gjorde ont att jag fick kämpa för att ha hans tillit.

Med tanke på att Lisa & Maja hade flyttat så hade vi nu glidit ifrån varandra, och efter ett tag så funkade det inte mellan Maja & Lisa..
Så en dag kommer Glenn på besök, han förklarade att han var sårad pga mina lögner osv och att han å Lisa hade fått en lägenhet som dom skulle hyra ihop.
Min hjärna blev helt förvirrad av den informationen. Skulle dom flytta ihop? Varför då? Var hon inte min vän?
Men dom flyttade ihop iallafall, kontakten mellan mig & Glenn var sådär.. Ibland kom han förbi och vi knullade som vi aldrig förr.
Men i hans ord så var det i hemlighet?..
Det gick ett tag, när vi väl pratades vid så nämnde han att det var tråkigt att bo med någon som man sover rygg i rygg med.. Vilket jag trodde sådär på.
Hade ju Lisa på min Facebook och hon la upp bilder på rosor & en god middag en gång som hon fint skrev att det var en rejäl överraskning för henne som väntade när hon kom hem ifrån sitt jobb.
Det hade aldrig hänt mig, att Glenn skulle köpa rosor till mig?
Hon skrev också sin förälskelse i honom.
Jaha, hon hade gått och blivit kär i honom också. Dom som bara var vänner.

Tiden gick, och efter ett tag så hörde han av sig och förklarade att Lisa var den värsta människa han kände till, hon var känslokall och elak enligt hans ord.
Han började komma till mig, parkerade bilen på olika ställen då Lisas mamma hade sett hans bil vid mig och ifrågasätte det..

Tillslut så flyttade han ifrån Lisa och hem till sina föräldrar och var hos mig jämt igen. Mer och mer ägodelar ifrån honom hamnade i mitt hem.

Jag var så lycklig - han kom tillbaka igen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av doldsanning - 18 februari 2015 15:12

Det hela började med en gemensam vän. Vi kan kalla henne för Lisa. Vi var goda vänner sen många år tillbaka, men hade varit ifrån varandra under några få år då vi båda skaffade hundar och vi hade vänner åt olika håll. Vid denna tid så hade vi preci...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards